DE MARKT NIET KLAAR VOOR INNOVATIE? BEDENK EEN NIEUWE GO-TO-MARKET-AANPAK!

WOODinc & Made blikken terug op Build. Create. Innovate.

Een klassieke markt veroveren met het product van de toekomst? Dat verliep minder vlot dan verwacht bij WOODinc, een producent van houtskeletbouw. Via Build. Create. Innovate. vond zaakvoerder Eric Van de Heyning een klankbord bij Simon de Smet van creatief agency Made. “Made heeft mijn visie scherper gesteld”, aldus Eric.

WELKE INNOVATIETROEF HEEFT WOODINC? #

ERIC: “WOODinc produceert al tien jaar een circulair houtbouwsysteem, gebaseerd op een Japanse bouwmethode. We hebben ook een gepatenteerde gevelcassette ontwikkeld, volledig biobased en circulair. Je kan onze gebouwen dus demonteren zonder afval te creëren. Dat kan een belangrijke troef worden nu de bouwshift er zit aan te komen. Want anders dan bij renoveren, behoudt ons product zijn waarde als je het demonteert en hergebruikt in hetzelfde of een ander ontwerp. De mogelijkheden voor WOODinc zijn eindeloos. En de markt heel breed. Dus adviseerde Kamp C me om een businessstrategie te ontwikkelen via het innovatietraject Build. Create. Innovate.”

Lees het volledige artikel hier.